#WOT Deel 23 – Cofveve

Wat is het en wie of wat brengt het in beroering, verbazing of zet het aan tot actie? Bij mijn zoektocht naar informatie over het woord van vandaag, vraagt Google mij: Bedoelt u coffee? of Bedoelt u corveve? Neen mijn beste Google, ik zoek toch echt cofveve. Het is mij duidelijk: deze klus zal ik zonder de hulp van de zoekmachine moeten klaren.

Na twee koffie (Google had toch een beetje gelijk) ben ik tot de conclusie gekomen dat het een familiaire code moet zijn, een MayDay2.0 voor de Trumps. Nog voordat Donald zijn tweet op 31 mei kon verwijderen, stond Melania al achter haar fornuis. Ze wist dat hij binnen twee uur in haar penthouse zou verschijnen. Dat ze iets gezelligs moest aantrekken en dat het gehaktbrood, naar recept van zijn zus Maryanne, dampend op tafel moest staan.

Cofveve ~ 1) als je in slaap valt tijdens het tweeten van onzin 2) Uitroep 3) Tussenwerpsel 4) Cryptisch slotwoord van een president 5) Tweet van Trump op 31 mei 2017 6)…

Het is alleen aan de top

Zijn echtgenote woont met hun zoon hoog in de top van een Trump Tower. Donald is nog lang niet op de toppen van zíjn kunnen. Hij is maar net begonnen. Gezeten in the Oval Office kijkt hij neer op zijn fellow citizens die zich nooit van hun leven een nacht in één van Don’s suites zullen kunnen veroorloven. Donalds America comes first, maar hij zorgt er voor dat hij steevast voorop in de polonaise loopt. Zo’n optocht waarbij de voorste van de rij hossende mensen bij het derde lied van de avond over zijn schouder naar achteren kijkt en tot zijn schrik ziet, dat zijn aan-hakers bij het verlaten van de keuken in bar-hangers zijn getransformeerd. Hij haalt zijn schouders erover op. Hij speelt graag alleen.

Brullend, als het alfa-mannetje op eenzame hoogte op de apenrots, zegt hij op te zullen komen voor de gemiddelde Amerikaan. Door het doen uitgaan van het ene na het andere decreet laat hij het milieu en ook vele landgenoten in de kou staan. Na de mislukte Europese Top van eind mei, trok hij zich terug uit het wereldwijd gedragen klimaatakkoord en verkoos zijn comfortabele bubbel. Hij had even niemand nodig. Hij vermaakte zich met het opstellen van oneliners van maximaal 140 tekens op zijn I-phone.

(Con)tactloos

Het is een treurig tafereel: Donald in zijn gebroken-witte huis. Onderuitgezakt in zijn Chesterfield bank mijmert hij wat over zijn plannen en zijn al gerealiseerde doelen. Hij drinkt een whiskey uit het kristallen glas van zijn grootmoeder Elizabeth en proost met zijn spiegelbeeld op de voortgang van zijn politieke carrière. Die Europese Fuckers houden in het vervolg hun eigen broek maar op. Hij is uiterst tevreden. Period.

We kunnen allemaal zien dat Donald de tact heeft van een olifant, maar sinds zijn cofveve-tweet kunnen we ook stellen, dat het fingerspitzengefühl van Trump is verdwenen. Wat dat vele geld tellen al niet met je doet.

Vingervlug

Hij moppert op de avond van 31 mei wat over continue negatieve berichten in de media en denkt ondertussen aan zijn familie: zijn lieve Melania, zijn zoon Barron. Zijn emoties nemen voor even zijn fijne motoriek over en halverwege de 140 tekens belandt zijn pink op de knop ‘send’.

“Despite the constant negative press cofveve”

God verhoede dat de knop voor een nucleaire aanval zich niet zo makkelijk laat bedienen.

 

#WOT staat voor Write on Thursday. Iedere donderdag verschijnt er een woord waarover je iets kunt schrijven, vloggen of ploggen. Wil je mee doen? Bekijk hier wat het woord van de week is.

 

7 gedachtes over “#WOT Deel 23 – Cofveve

  1. Wat een leuke column.. behalve de laatste zin.
    Beter blijven genieten van koffie en verbazen over de werkelijke onzin die wordt uitgekraamd. Het besef dat we midden in een omwenteling zitten, waar niemand nog weet van heeft, en ik totaal geen invloed kan uitoefenen.

    Like

    • Dank voor je reactie Marjanne. Je hebt gelijk. Maar bij het schrijven moest ik denken aan een film (of videoclip) van lang gelee waarin de macht van de president werd getoond. Daar komt die rode knop vandaan, dat hij het met één druk kan laten donderen op de hele wereld.
      Komt bij nader inzien (dank! ) mijn column niet ten goede.

      Geliked door 1 persoon

      • Die film van lang gelee en de werkelijkheid van de rode knop, daar zijn we mee opgegroeid, zag pas nog een docu over wie er toen achter die knop zat etc. Het is toch niet zo, dat er maar 1 rode knop is. Ik ga er maar vanuit dat Trump dat niet gaat doen, te narcistische persoonlijkheid. Dat kan ik wel, diagnoses stellen ;-))

        Like

    • Ik heb er met de #wot een vrije interpretatie van gemaakt, Liesbeth. Ik denk dat Donald het zelf ook nog niet weet. Maar het is wel leuk om erover te speculeren…. ik denk (dank aan wikipedia) dat hij een meatloaf real comfortfood vindt.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie